Vad var syftet med Gastro Natur?
“Vi ville skapa en matupplevelse i våra gästers minne som stannar kvar där för evigt. Att skapa popup-restaurangen på Hjälmaren har länge varit en dröm för mig, så när jag visste att eventet skulle bli av och allt det praktiska var löst så hade jag glädjetårar en hel vecka, säger stjärnkocken och krögaren Roger Hjälm.”
Vilka utmaningar ställdes ni inför?
“Den stora utmaningen var helt klart vädret. Grundtanken var att popup-restaurangen skulle vara öppen mitt i naturen, men väderprognosen såg dålig ut inför dagen Gastro Natur skulle gå av stapeln. Därför kontaktade vi Johan Kangro på Qwinsta för att se om han kunde lösa problemet. Johan sa ja direkt till utmaningen, han såg inga hinder att genomföra uppdraget och tog fram en kreativ lösning till oss på mindre än en vecka. Vädret blev trots prognoserna bra men det var lite för kallt att sitta ute, så det var bra att vi hade en glasbur.”
Var det nått särskilt som utmärkte Qwinsta i deras leverans?
“Det som utmärker Qwinsta är den extremt stora flexibiliteten och det glada humöret, trots att det var ett svårt uppdrag att frakta ut denna glasbur på en liten flotte. Det är fantastiskt att hela Qwinstateamet kunde hålla humören uppe med dessa förutsättningar.”
Varför valde ni att samarbeta med just Qwinsta?
“Vi har arbetat ihop med Qwinsta tidigare, bland annat på Atlas Copcos (Epiroc) event på Kvarntorpshögen, så jag vet vad Qwinsta går för. Det känns som om Qwinsta gillar utmaningar och denna popup-restaurang var minst sagt det. Dom arbetade fort och enkelt, det “smällde till” så var anläggningen uppe och det “smällde till” sen så var den nere igen efter att gästerna lämnat restaurangen. Montörer och personal var punktliga och kom i tid vilket skapade ett lugn hos mig som beställare.”