Varför skapade ni detta event?
I våra event utgår vi alltid från målsättningen med besökarnas upplevelse, och vilka känslor och budskap uppdragsgivaren vill förmedla. Vi jobbar sällan med standardlösningar och strävar alltid efter att utmana normer. Inför MR Days 2017 passade vår filosofi extra bra, när Atlas Copco (MR) även stod inför ett globalt namnbyte. En del i eventet var ett kvällsprogram i skulpturparken på Kvarntorpshögen, innehållande bland annat en tillfällig lokal på 600 kvm.
Varför valde ni att skapa eventet på Kvarntorpshögen?
Vårt krav var att bygget skulle placeras på den platsen som gav besökarna den bästa upplevelsen. Det gjorde också att det blev den svåraste platsen att bygga på men det löste Qwinsta Event på ett förträffligt sätt, fortsätter Richard Kennett.
Richard berättar att han inte jobbar traditionellt med ”beställare och leverantörer”. Istället skapas en gemensam eventgrupp där alla bidrar och ansvarar för sina områden.
Var det nått särskilt som utmärkte Qwinsta i deras leverans?
Ett projekt i den här storleken kräver att alla tar ansvar. Johan och hans kollegor från Qwinsta Event förstår mitt sätt att tänka, de är lösningsfokuserade och de har samma inställning med “Allt går att lösa” som jag har, berättar Richard Kennett.
Efter produktionsmöten och planering med eventgruppen tog Qwinsta Event fram en skräddarsydd lösning som passade den tuffa utmaningen.
Varför valde ni att samarbeta med just Qwinsta?
Qwinsta Event förstår värdet av originella lösningar och vad som krävs för att arbeta utifrån utmanande förutsättningar. De har känslan, är serviceinriktade och villiga att gå de där extra stegen. De tar ansvar, är en lyhörd partner och deras leverans är säker och pålitlig, avslutar Richard Kennett.