Atlas Copco

På hög höjd med Atlas Copco

MR-days är ett ledarskapsevent för Atlas Copcos globala ledning. I samband med eventet 2017 bytte Atlas Copco Mining and Rock Excavation namn till Epiroc och för första gången skulle bolagets alla ledare få det nya varumärket presenterat för sig.

– I våra event utgår vi alltid från målsättningen med besökarnas upplevelse, och vilka känslor och budskap uppdragsgivaren vill förmedla. Vi jobbar sällan med standardlösningar och strävar alltid efter att utmana normer. Inför MR Days 2017 passade vår filosofi extra bra, när Atlas Copco (MR) även stod inför ett globalt namnbyte, säger Richard Kennett, Creative Director och producent på eventbolaget Bright Blue.

En del i eventet var ett kvällsprogram i skulpturparken på Kvarntorpshögen, innehållande bland annat en tillfällig lokal på 600 kvm.

– Vårt krav var att bygget skulle placeras på den platsen som gav besökarna den bästa upplevelsen. Det gjorde också att det blev den svåraste platsen att bygga på men det löste Qwinsta Event på ett förträffligt sätt, fortsätter Richard Kennett.

Ett projekt av den här storleken kräver nära samarbeten

Richard berättar att han inte jobbar traditionellt med ”beställare och leverantörer”. Istället skapas en gemensam eventgrupp där alla bidrar och ansvarar för sina områden.

– Ett projekt i den här storleken kräver att alla tar ansvar. Johan och hans kollegor från Qwinsta Event förstår mitt sätt att tänka, de är lösningsfokuserade och de har samma inställning med “Allt går att lösa” som jag har, berättar Richard Kennett.

Efter produktionsmöten och planering med eventgruppen tog Qwinsta Event fram en skräddarsydd lösning som passade den tuffa utmaningen.

– Vi stod för byggnationen av grunden, tältet med transparent tak, glasväggar, scen, stolar, bord och andra möbler i lokalen. I tältet monterade vi också en extra innergavel för att skapa utrymme för kök, förvaring och teknik, säger Johan Kangro på Qwinsta Event.

Kvällen blev en succé. Närmare 150 besökare från 63 länder fick ta del av en fantastisk utsikt, en middag som höll hög internationell standard, en ljusshow i världsklass, förstklassig underhållning från scenen – allt i en unik platsbyggd miljö.

– Qwinsta Event förstår värdet av originella lösningar och vad som krävs för att arbeta utifrån utmanande förutsättningar. De har känslan, är serviceinriktade och villiga att gå de där extra stegen. De tar ansvar, är en lyhörd partner och deras leverans är säker och pålitlig, avslutar Richard Kennett.


Om Atlas Copco

Atlas Copco grundades 1873 och är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetshöjande lösningar inom gruvindustrin. De förser kunder i fler än 180 länder med produkter och tjänster med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi.

FAKTA OM EVENTET
  • 1 byggställning, 15x35 meter
  • 1 Losberger P1, 15x35 meter
  • 75 meter glasväggar
  • 25 meter hårda plastväggar
  • 1 kassettgolv med heltäckande matta
  • 15 Runda bord diameter 180 cm, med överdrag
  • 150 stoppade stolar med överdrag
  • 1 toalettvagn
  • I tältet monterades också en extra innergavel för att skapa yta för kök, förvaring och teknik

Kontakta oss om ni också vill ha ett lyckat event

Kontakta mig
close slider