Hyra stolar

Är du ute efter att hyra stolar? Vi har finare och exklusiva stolar, men även enklare, hopfällbara, flexibla stolar till företagsevenemang, bröllopsfesten eller kalas. Våra stolar är speciellt anpassade för evenemang, är staplingsbara och går snabbt att placera ut, även när det är många inbjudna gäster. Hämta själv eller få stolarna levererade.

Vad letar du efter?
Litet partytält Stort partytält Lagerhallar Bröllopstält Priser Offert Glashus Kontakt Bord Stol Porslin Bilder

Hyra stolar

Ska du arrangera ett lite större kalas, fest eller event och behöver många stolar? Att fixa fram ett tiotal stolar är oftast inget problem, men när det blir många gäster blir det mer omständigt, särskilt när det kommer till logistiken. Att frakta 100 stolar är ingen rolig uppgift.

Vi har stolar som är anpassade till att vara smidiga att frakta, bära och ställa ut i stora mängder, specialtillverkade möbler för just evenemang.

Oavsett vilket typ av tillställning du ska arrangera så har vi en stol som passar dig. Vi har allt, till exempel den flexibla klaffstolen, en smidig hopfällbar stol som passar små såväl som stora sällskap. Eller varför inte vår finare konferensstol med en tjock dyna som passar bra för långa sittningar?

hyra stolar

Hyr stolar som går att vika ihop, stapla, samt är enkla att frakta och placera ut.

Stolar

Hyr stolar och stolsöverdrag av oss. Välj den enkla och smidiga klaffstolen om ditt event har väldigt många gäster, eller den exklusiva konferensstolen med tjock dyna vid finare tillställningar.

Möjligheter med stolar

Våra stolar kan användas i många olika sammanhang. Om du behöver hyra stolar till bröllop och vill att gästerna ska sitta bekvämt under en längre tid, så har vi en stol för det. Om dina gäster ska sitta kortare stunder går det bra med klaffstolen. Lycka till!

hyra bord och stol

Hyr bord som är anpassade specifikt för evenemang.

konferensstol-tjock-dyna-langa-sittnignar-svarta

Konferensstol

Söker du en finare stol och vill ha en mer exklusiv känsla på din fest eller event? Då rekommenderar vi konferensstolen. På bilden ovan ser du även ett stort rundbord som passar bra för en lyxigare känsla på middagen. Konferensstolen passar bra för långa sittningar, tack vare den tjocka dynan. Stolsbenen är gjorda av svartlackerat stål. Stolarna kan även staplas på varandra vilket gör att de blir enklare att frakta.

klaffstol-ihopvikbara-staplingsbara

Klaffstol

På bilden ser du klaffstolar och klaffbord i ett Eventtält Small. Fördelen med våra klaffmöbler är att det går snabbt att ställa upp stora kvantiteter. Om du tycker att stolen känns för plastig och vill ha en finare fällstol kan du alltid hyra vita stolsöverdrag för att höja nivån på stolarna.

bankset-trabank-olbank-oktoberfest

Bänkset

Vårt bänkset, också kallad festivalbänk eller ölbänk, är en praktisk lösning när du planerar event för många personer. Det får plats upp till 8 personer per bänk och bord. Tältet på bilden är ett  Eventtält Large  och inreddes med bänkset då eventet hade många besökare.

Fördelen med bänkseten framför traditionella bord och stolar är att de går snabbt att placera ut. Om du har många besökare som ska sitta ner kan det vara fördelaktigt med ett bänkset. Bänkarna kan lastas på en vanlig släpkärra, men kan också transporteras i rack. Då krävs en mindre lastbil till transporten och racken behöver lastas och lossas med en liten truck. 

3 tips när du hyr stolar

1. Stol utifrån användning

Vid kortare sittningar passar klaffstolen bra. Om gäster ska sitta länge, välj konferensstolen som har en skön tjock stolsdyna. I vår guide “Hyra Partytält – Den Ultimata Guiden” hittar du mer information hur du kan räkna ut hur många stolar du behöver i samband med att du hyr tält.

2. Transportera i rack

Alla våra stolar kan smidigt levereras i rack, men du behöver kunna lasta på racket med truck eller liknande. Alternativt går det att manuellt lasta på stolarna på släp, men det tar längre tid. Vi hjälper gärna till med lastning/lossning på vårt lager.

3. Exklusivare stolsöverdrag

Hyr gärna ett stolsöverdrag i samband med att du ska hyra stolar. Överdragen gör att stolarna upplevs som mer exklusiva.

Förbättra ditt event idag, kontakta oss för ett prisförslag.

Prisförslag inom 48 timmar, din e-post är säker hos oss.

Pris på hyra av stolar

Priserna nedan är beräknade utifrån att du som kund hämtar möblerna hos oss. Kontakta oss för leverans- och serviceavgifter.

Visa priser utan eller med 25% moms
Exkl. moms
Inkl. moms

Enkelt event

20 personer


1 600 kr exkl. moms

  • 20 st klaffstolar
  • Frakt ingår ej

Enkelt event

20 personer


2 000 kr exkl. moms

  • 20 st klaffstolar
  • Frakt ingår ej

Exklusivt event

50 personer


4 800 kr exkl. moms

  • 50 st konferensstolar
  • 50 st stolsöverdrag
  • Frakt ingår ej

Exklusivt event

50 personer


6 000 kr exkl. moms

  • 50 st konferensstolar
  • 50 st stolsöverdrag
  • Frakt ingår ej

Företagsevent

300 personer


25 000 kr exkl. moms

  • 300 st klaffstolar
  • Frakt ingår ej

Företagsevent

300 personer


31 250 kr exkl. moms

  • 300 st klaffstolar
  • Frakt ingår ej

Bröllopsfest

150 personer


5 400 kr exkl. moms

  • 150 st konferensstolar
  • 150 st vita överdrag
  • Frakt ingår ej

Bröllopsfest

150 personer


6 750 kr exkl. moms

  • 150 st konferensstolar
  • 150 st vita överdrag
  • Frakt ingår ej

Exklusivt företagsevent

100 personer


9 600 kr exkl. moms

  • 100 st konferensstolar
  • 100 st svarta överdrag
  • Frakt ingår ej

Exklusivt företagsevent

100 personer


12 000 kr exkl. moms

  • 100 st konferensstolar
  • 100 st svarta överdrag
  • Frakt ingår ej

Exklusivt företagsevent

100 personer


40 000 kr exkl. moms

  • 500 st klaffstolar
  • Frakt ingår ej

Exklusivt företagsevent

100 personer


50 000 kr exkl. moms

  • 500 st klaffstolar
  • Frakt ingår ej

Vi reserverar oss för eventuella fel i texter och prisexempel. Både material- och fraktkostnader kan variera beroende på säsong och marknadsläge. För att få ett exakt pris, kontakta oss för en offert.

Nöjda kunder

"Det känns som om Qwinsta gillar utmaningar och denna popup-restaurang var minst sagt det."

Roger Hjälm

Gastronomisk Entreprenör Katrinelund Gästgiveri och Sjökrog

"Qwinsta Event förstår värdet av originella lösningar och vad som krävs för att arbeta utifrån utmanande förutsättningar."

Richard Kennet

Creative Director Bright Blue

“The delivery of the services and product were exceptional as well as the communication between customer and Qwinsta. We found it amazing how great the staff at Qwinsta were at responding to our needs and addressing them thouroughly. ”

Alexandre och Deborah

Brudpar

“Ni var duktiga på att hantera de problem som uppstod under byggfasen. Samt snabba på att städa undan!”

Johan och Julia

Brudpar

“För oss är det smidigt att bara ha en leverantör. Vi skickar över vår skiss på hur vi vill ha det och sedan löser Qwinsta Event resten. ”

Marino Rahmberg

Cupgeneral ÖrebroCupen

“Jag tycker att Qwinsta löste uppdraget både snabbt och smidigt utan att störa produktionen. De var väldigt serviceinriktade, vi är jättenöjda med deras insats”

Henrik Adolfsson

Regionchef Linde Material Handling
"Stort tack för hjälpen att ordna till vår personalfest så att den blev så lyckad som den blev. De svarta stoppade stolarna var perfekta till övrig inredning och värmaren räddade kvällen."

 

Victoria Stensson

Arbetsledare Futurum Fastigheter

Gör det bekvämt för dig, boka möbler idag!

Kontakta oss för att se om våra efterfrågade möbler är lediga på ditt datum. Var gärna ute i god tid då, våra möbler är populära och blir bokade snabbt. Prisförslag inom 48 tim.

GDPR Godkänt